۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
تعداد بازدید: ۷۸۲۳۰
متخصصان در گزارشی به ده شغل که به احتمال زیاد توسط هوش مصنوعی از انسان گرفته خواهد شد و همچنین تعداد کمی از مشاغلی که کمتر در معرض خطر هستند اشاره کرده‌اند.
کد خبر: ۳۳۱۴۴

۱۰ شغلی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند | خیز هوش مصنوعی برای تصرف مشاغل انسانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در تحقیقات جدید مشخص شده که کدام مشاغل بیشتر در معرض خطر تصاحب توسط هوش مصنوعی هستند. به گفته محققان اندیشکده مرکز تحقیقات «پیو»، از هر پنج کارگر آمریکایی یک نفر دارای وظایفی است که هوش مصنوعی می تواند انجام دهد.

محققان که در مطالعه خود از داده‌های فدرال استفاده کردند، توضیح داده‌اند: از لحاظ تاریخی، تغییرات در فناوری اغلب کارهای فیزیکی را خودکار می کند، مانند کارهایی که در کف کارخانه انجام می شود.

اما هوش مصنوعی بیشتر شبیه به نیروی مغز انسان عمل می‌کند و با افزایش دامنه آن، سؤالاتی در مورد تأثیر آن بر مشاغل حرفه‌ای و سایر مشاغل اداری ایجاد می‌کند .سؤالاتی که مرکز تحقیقاتی «پیو» به دنبال آن است تا در تجزیه و تحلیل جدیدی از داده‌های دولتی آمریکا به آن‌ها بپردازد.

در گزارشی که محققان«پیو» ارائه داده‌اند، توضیح داده شده است که برخی مشاغل بیشتر از سایرین در معرض تهدید هوش مصنوعی قرار دارند. این لزوما به این معنا نیست که ربات‌ها یا نرم‌افزارهای هوش مصنوعی کارهای پر بازده را انجام خواهند داد، اما احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانند آن‌ها را انجام دهند.

تحلیلگران بودجه، کلید ورود داده‌ها، تهیه کنندگان فهرست‌های مالیاتی، نویسندگان فنی و توسعه دهندگان وب، پنج شغلی هستند که در بیشترین تهیدید  هوش مصنوعی متوجه آنان است. مشاغلی که هوش مصنوعی به طور متوسط آن‌ها را تهیدی می‌کند، ​​شامل مدیران اجرایی، دامپزشکان، طراحان داخلی، گرد آورندگان کمک مالی و مدیران فروش بودند. مشاغلی که  کمتر در معرض خطر هوش مصنوعی قرار می‌گیرند، شامل آرایشگران، کارگران مراقبت از کودکان، آتش نشان‌ها و لوله کش‌ها بود.

محققان توضیح دادند: در تجزیه و تحلیل ما، مشاغلی بیشتر در معرض هوش مصنوعی قرار می‌گیرند که هوش مصنوعی بتواند مهم‌ترین فعالیت‌های آن‌ها را به طور کامل انجام دهد یا به آن‌ها در روند کار کمک کند. آن‌ها افزودند: برای مثال، هوش مصنوعی می‌تواند حداقل تا حدی جایگزین وظایف «دریافت اطلاعات» و «تجزیه و تحلیل داده‌ها یا اطلاعات» شود، یا می‌تواند به «کار با رایانه» کمک کند.

محققان بر این باورند که هوش مصنوعی نمی‌تواند وظایف فیزیکی را به تنهایی انجام دهد یا از دیگران مراقبت کند. این گزارش همچنین ادعا می کند که زنان بیشتر از مردان در معرض هوش مصنوعی در محل کار قرار دارند. در گزارش محققان «پیو» آمده است: به احتمال زیاد سهم بیشتری از زنان (۲۱ درصد) نسبت به مردان (۱۷ درصد) در معرض خطر تهدید مشاغل خود توسط هوش مصنوعی قرار می‌گیرند. این به دلیل تفاوت در انواع مشاغل زنان و مردان است./همشهری آنلاین

برچسب ها: هوش مصنوعی مشاغل مغز انسان تهدید فناوری نوین
ارسال نظر
آخرین اخبار